onsdag, april 30, 2008

Valborgsmässoafton, april är slut och stickcaféet på Hemslöjden.

Idag är det valborgsmässoafton. Jag har jobbat som vanligt. I mitt jobb märker man aldrig av sådana särskilda dagar. Jag jobbade till 17.00 och det gör jag på fredag också, eller tills sista barnet gått hem. Jag har inte med mig några särskilda traditioner ifrån min uppväxt vad valborg anbelangar men här i Halmstad har man både sång i parken och brasa mitt i Nissan. Vi har varit där några gånger under årens lopp. Men ikväll tyckte vi det var kyligt och inte så väldigt lockande så vi struntade i det. Ja då var det sista dagen i april för i år. I morgon är det 1 maj och det är ju en stor dag i sig. När jag växte upp så var jag aldrig och demonstrerade och så men från 1997 och framåt till ca 2003/2004 så har jag demonstrerat varje år i Göteborg. Men där var ju stora grejor och massor av folk. Här är det en liten skara så tjusningen har liksom försvunnit. Vi får se imorgon om mannen och jag tar en sväng neråt Picassoparken. Igår kväll var jag på Hemslöjden. Det var första gången jag var där på stickcafé. Dom brukade tydligen vara bortåt 20 till 10 personer. Igår kväll var vi bara 6 och hemslöjdskonsulenten. Men det var mycket trevligt och alla kunde prata med varandra. Mycket sticksnack blev det och garner och garnbutiker och jag vet inte vad. Jag lärde mig Snöstorpsstickning bl a. Tror nog jag kommer att fortsätta både på Fribergs och Hemslöjden i höst. Gillar både skarpt. Men nu är det förståss lite trist eftersom man ska behöva vänta ända till hösten. Sandstickan kanske fortsätter över sommaren? Jag vet inte. Har missat de sista två träffarna. Nu ska jag göra klart med ärmarna på min bolerokofta och sedan är det omlottjumpern som är nästa projekt.

Inga kommentarer: