torsdag, april 24, 2008

NDR Bigband Hamburg och Lars Ohly men ingen stickning.

Denna veckan har jag inte fått stickat en enda maska. Det har varit full rulle. I tisdags var mannen och jag på Halmstads teater och lyssnade på NDR Bigband ifrån Hamburg. Alltså Nordtyska Radions Storband. Jag kände inte till dom själv men anses vad jag förstår vara en av Europas toppar av sin sort. Ruskigt bra va dom i alla fall. Och en svensk solist hade dom med sig, nämligen Nils Landgren. Och han visste jag ju var superbra. Han har vad jag vet spelat med NDR i flera år nu. Igår var jag uppe i Falkenberg på ett möte. Därefter gick vi till The Launch för att lyssna på en debatt med Lars Ohly som huvudnummer. Han sa väl det som jag förväntat mig. Mer folk än vad jag förväntat mig. Verkar finns fler vänsterpartister i Falkenberg än vad det finns i Halmstad. I måndags besökte jag en liten handarbetsaffär vid Norra station för att köpa virkgarn. Lite garn till servettringar. Men han hade inget där utan skulle ha först på tisdagen. Så det var inte mer än att man fick ta sig dit då också. Blev guldgarn till picoter på en hög vita ringar och så blev det några nystan DMC nr 8. Hade väl räckt egentligen med guldtråden men jag kunde inte hålla tassarna i styr. Jag har också gjort vad jag skulle under veckan. Eller … pressningen är kvar. Men byxorna är upplagda, jag har skrivit ett sånghäfte till bröllopet och så har jag bestämt mig för att plocka fram strykjärnet ikväll och sticka lite. Får se hur långt jag hinner. Men om jag stryker ikväll så har jag hela kvällen imorgon ograverat till stickornas lov. Man måste räkan ut det. Nästa vecka har jag hemslöjdens stickcafé att se fram emot. Ser jag mycket fram emot.

Inga kommentarer: