söndag, april 06, 2008

Inspiration, nya stickningar och ny sommarklänning.

Ibland känns det som långt mellan inläggen här i bloggen. Idag är det så. Igår var jag uppe i Göteborg och avslutade mitt föräldrahem. Det är lite blandade känslor av vemod och lättnad efter allt slitet. En bit av mitt liv är nu avslutat. Eftersom jag behövde en nätt liten stickning till förra veckans café så påbörjade jag löskragen som snart är klar. Men får väl börja använda den först till hösten. Kära syster blev förtjust i den och beställde en på stående fot. Men den får vänta ett tag. Är så sugen på att börja med boleron. Den är slät på bak och framsidan men spets på ärmarna. Tilltalar mig mycket. Ska göra klart Kära systers sista strumpskaft så kan jag ha den som lättstickning. Foten behöver man inte ha så stor koncentration för. Pulsvärmarna har jag inte funnit garn till ännu. Men jag funderar på att gå till Hemslöjden. I torsdags fick jag för mig att jag skulle sy en stickpåse till Kära syster som skulle fyllas med lite hjälpmedel. Gjorde det på stående fot. Den blev vit med ringar i olika färger, inte minst lila. Blev riktigt bra om jag får säga det själv. Hon fick den i fredags när jag kom dit. Föll i god jord. En liten sax, avmaskningsnålar, synålar, stickmarkörer fanns bl a i påsen. Igår kväll hade hon plockat fram en gammal stickning som var lite kvar på för att göra klar. Hoppas inspirationen står sig ett tag. Nu känner jag mig inspirerad att sy lite också. Det var så himla länge sedan. Kan kanske bli en sommarklänning.

Inga kommentarer: