måndag, mars 10, 2008

Tunikan klar och sockor nästa projekt.

Igår kväll kom jag hem ifrån Göteborg. Skönt att vara hemma. Mannen sa för allra första gången att han saknat mig och att det är tomt när jag inte är hemma. När jag sa det så sa han att han alltid längtar efter mig. Men när jag brukar säga att jag längtar hem så brukar han säga att det är bara över helgen, du är snart hemma igen. Eller när jag pendlade varje vecka till Göteborg, en vecka går så fort så. Nu är min tunika klar. Ska bara montera den och det är ju inte det roligaste momentet. Men jag tycker ändå att det är bättre numera än förr. Kanske beroende på att jag nu har funnit ett för mig bra sätt att sy på. Jag syr ihop ifrån rätsidan och det blir snyggt. Skall så klart fotografera den, mannen ska göra det alltså, så alla får se den. Jag tog också med mig garn ifrån Göteborg som först och främst ska bli sockor till Kära syster. Hon bestämde att hon skulle ha ”Socka med mönsterstickat skaft” ifrån Stickas stickhäfte ”Sockor & benvärmare”. Dom är jättefina tycker jag också. Hoppas att dom är roliga att göra. Kära syster önskade sig ett par pulsvärmare också av samma garn. Men hon har inte hittat några som hon gillar ännu. Garnet är ett ljust lila babygarn. Har plötsligt flera projekt som står på kö. Kära systers sockor och pulsvärmare, tumvantar till mig, mössa till mig samt minst ett par pulsvärmare till till mig. Och de är alla bra projekt för att ha med på stickcafé. Kan inte bli bättre. Men jag har lite jumper och koftprojekt också. Men dom är fortfarande på tankestadiet.

2 kommentarer:

Bland garnnystan och sytråd sa...

Har du någon mail? Tänkte vi kunde fixa till mönstret genom mailen.
Hör av dig till mig.
Kram Monica

Carina sa...

carina.stickerskan@live.se

Hör av dig Monica!