söndag, mars 23, 2008

Påskdagen, en dag i stillhetens tecken.

Igår kväll åkte vi iväg till goda vänner för att fira påsk. God mat, ägg och sill med litet glas till och kokt lax med tillbehör och lite större glas till det. Mycket snack och diskussioner och ännu mer musik. Vi var sammanlagt 6 personer som har det stora gemensamma intresset, musik. Mannen och jag låg över så vi kom inte hem förrän idag vid lunchtid. Bytte bara till bekväma skodon och tog en rejäl promenad. Det var kallt och bet i både öron och näsa men skönt ändå. Kattfröken verkade glad över att vi kom hem. Jag har nu i eftermiddag repat upp en tunika jag började på för ett bra tag sedan. Jag repade upp den bara för att börja om. Var inte nöjd med hur den blev i mitten, måste ses för att förstås. Den stickas i 1-trådigt schalgarn och stickor nr 6, ifrån Hedängens Ull och Garn i Hindås. Köpte garn och beskrivning på en Antik och hantverksmässa i Kungsbacka förra våren. Tänkte den kunde bli lämpligt objekt till stickcafé. Sockskaften till Kära systers sockar är lite väl mycket mönster att hålla reda på för stickcafé. Men kanske foten blir bra. Jag har förresten stickat på sockan just i eftermiddag och så länge jag är koncentrerad så funkar det. Men jag har ju aldrig kommit så långs så jag har kunnat se mönstret förut. Kära syster har även beställt ett par pulsvärmare ifrån Stickas häfte. Men dom har jag inget garn till ännu. I morgon ska mannen och jag åka upp till Göteborg, bara över dagen. Får se hur mycket vi hinner fixa med där. Kanske kan få med lite mer garn hem *ler*.

Inga kommentarer: