måndag, mars 31, 2008

I morgon ska man bli lurad.

I morgon är det 1 april och man skall luras igen. Faktiskt många år sedan jag försökte lura någon eller jag själv blev lurad. Inte som när man var barn och alla försökte lura alla. Har det avtagit tro eller har jag bara blivit vuxen. I helgen gjorde jag klar Kära systers socka och i dag har jag startat upp den andra. Hon var nöjd med sina sockor sa hon när vi träffades i helgen. Och då blir man ju glad. Den satt bra också nu när jag hade minskat den. Nu är det bara garn till ett par tjusiga pulsvärmare som saknas. Mjukt, tunt, mörklila ullgarn har jag tänkt mig. Gäller bara att hitta det. Bra garnbutiker växer inte på trän här i Halmstad. Behöver fixa något sticke till stickcaféet på onsdag. Vis av förra gången så vet jag att sockskaftet inte är någon bra idé, behöver mer koncentration. Jag skulle behöva någon slags fuskpolo till min jobbkappa och jag har garn på vinden. Ska kanske gå upp och leta upp det imorgon. Men jag har också letat upp en jumper, omlottframstycken och en kort kofta, sk bolero. Vet inte om jag har garn här hemma till den eller om jag måste till Göteborg för att få tag på det. Hann inte röja bland mina garner där ”hemma” i Göteborg i helgen.

Inga kommentarer: