torsdag, mars 27, 2008

Gegga och solsken och några tassar.

Idag har det varit lite kyligt men sol och den värmer bra när det är stilla. Dock var det en hög med geggbarn vi fick ta in och försöka klä av utan att det blev alltför mycket gegga i tamburen. Visst vill dom klä av sig själva och jag vet att dom ska det, men ibland får man som vuxen ta makten. Man får anpassa sig till hur verkligheten ser ut.

För ett tag sedan skrev jag om att jag fått ärva ett sybord/stickbord av min svärmor. Det är jättefint och står bredvid min stickfåtölj. Jag har fått frågan från flera om vad jag menade med att bordet har tassar. Nu har jag fått mannen att ta en bild på en av tassarna. Hoppas ni förstår bättre nu vad jag menar. Fint va?

Föresten på tal om bilder. Har ni sett att jag satt in ny bild på mig själv? Det är så här jag ser ut för det mesta. Alltså inte så där eländigt långhårig som på förra bilden. Det är så här jag trivs med tillvaron.

Jag är strax klar med Kära systers första socka. Och då börjar hjärnan arbeta för högtryck. Vad ska nästa projekt bli? Vet faktiskt inte. Har en hel del garn i Göteborg ännu och så länge jag inte har riktig kontroll över vad jag har så är det lite svårt. Får nog kolla runt lite här ikväll efter inspiration. I morgon kväll åker sockan och jag till Kära syster igen.

3 kommentarer:

stickkatten sa...

Vad glad jag är att jag lämnat det där med galonisar, lagar mat istället. Men här är det långt till det. Vad fin du blev. 21 april ska jag klippa mig.

Tina sa...

miHej
Tack för titten och dina rara ord. Ior är gjord efter mönster köpt i USA. Och du gör fina sockar, jag vill så gärna men hittar inget bra mönster. Skulle vilja prova och sticka lite annorlunda än ett "vanligt" sockmönster. Hit kommer jag igen.
Ha en bra helg
Kram/Tina

Bland garnnystan och sytråd sa...

Det kommer snart ett mail. Jag har inte glömt.
Trevlig helg!