söndag, februari 24, 2008

Tumvantar och Shetlandssjal.

I morgon skall jag bege mig till jobbet igen. Känns som det var evigheter sedan. Riktigt bra är jag inte, har fortfarande en envis torrhosta som aldrig verkar ge med sig. Men mannens hosta är ändå värst. Jag har ju i varje fall fått sova på nätterna men det får inte han. Verkar som han sover bättre på soffan på dagen. Kan kanske beror på att huvudet ligger högre på armstödet. En teori som slagit mig. Nästa lördag är det stickcafé med Sandstickorna i Falkenberg. Orkar inte ta med mig min stora tunikastickning så jag har plockat fram vant/sockgarnet jag fick hos Röda Korset sist. Ska bli tumvantar. Stickar dom som jag brukar med kil och så. Plockat fram lite olika förslag på ytmönster. Får se vilket jag tar. Känner mig riktigt taggad. En vantstickning blir lagom att ta med sig tycker jag. När jag satt och letade i mina stickböcker så hittade jag den där vackra Shetlandssjalen i Bonniers stora bok om handarbete. Undrar om jag får gjort någon sådan vid tillfälle. Minns att jag hittade en underbar bok om östickning på biblioteket för många år sedan med många Shetlandssjalar i. Men nu när jag är intresserad och letar på nätet hittar jag ingenting. Verkar som folk kallar vilka sjalar som helst för Shetlandssjalar. Märkligt.

2 kommentarer:

LenaL sa...

Hoppas du orkar med jobbet idag! Usch vilken enveten förkylning du haft.

Ha det jättegott!

Cecilia N sa...

En luftfuktare kan vara skönt att ha breddvid sängen när man har hosta. Det blir inte så torrt.