måndag, februari 25, 2008

Stickcafé och jobb.

Idag har jag börjat jobba igen. Inte frisk men var ju tvungen att gå ändå. Rösten är en låg, sexig variant, *ler*, och hostan håller i sig. En enveten torr rethosta. Kändes som jag varit ifrån jobbet i flera veckor fast det bara är 7 arbetsdagar sedan jag var där. Barnen tittade långt på mig och en var tvungen att tala om att han minsann visste vad jag heter. Nu sitter jag här och väntar på en ny omgång med kräksjuka. I mitt fall nr 3 i ordningen på bara veckor. Jo, det har börjat en ny runda. När jag kom hem ifrån jobbet så satte jag mig i fåtöljen, som jag delar med Kattfröken, och stickade ett tag. Det är så härligt avkopplande. Första armen på tunikan börjar ta form. Ni ska få se den när den är klar. Igår plockade jag fram Röda Korsets garn och påbörjade ett par tumvantar. La upp maskor och stickade lite på respåren. Så nu är det klart att ta med på lördag. Jag läste i min blogg en kommentar ifrån en Lisa som undrade om jag vet att det ska startas stickcafé i Halmstad nu den 5 mars, tror jag det var, men det hade jag ju ingen aning om. Tänk om jag som efterlyst stickaktiviteter i Halm stad plötsligt har 2 caféer att gå till. Livet kanske inte bara är sjukdommar ändå.

Inga kommentarer: