onsdag, februari 20, 2008

Hosta, tystnad och stickning.

Jag var bara tvungen att ta mig en promenad idag, mannen och jag. Kände att jag inte kunde andas här inne längre. Hostan hänger kvar och jag försöker vara så tyst som jag bara kan. Mannen hostar mycket också så livet är inte alls kul just nu. Jag var på vårdcentralen i måndags morse. Virus sa farbror Doktorn. Eftersom jag inte tål hostmedicin med morfin i så fick jag ingen. Det fanns inga alternativ sa farbrorn. Tystnad och sjukskrivning hela veckan. Jag har aldrig varit sjukskrivning för en förkylning i hela mitt liv. Jag har nog aldrig varit hemma ens för en förkylning. Men snuvan och hostan, och det gör fortfarande ont i halsen när jag sväljer,verkar aldrig ge med sig. Jag jobbar vidare med min tunika. Framstycket var klart i helgen och nu är det bakstycket som jag håller på med. Det går inte så fort för närvarande. När jag stickar så jobbar huvudet på vad som ska bli nästa projekt. Behöver ett mindre och behändigare projekt till Sandstickorna som ska träffas den 1 mars på stickcafé i Falkenberg. I nödfall får det bli ett par vantar för Röda Korset. Jag är svag för strumpstickor så det blir ingen uppoffring precis.

Inga kommentarer: