lördag, februari 02, 2008

Dagen har gått i återhämtningens tecken.

Igår kväll åt jag för första gången sedan i måndags. Det smakade bara så gott. Jag åt inte så mycket som jag brukar utan försökte hålla igen med tanke på att magen var i det närmaste tom. Men oj vad den satte igång och jobbade efter någon timme. Sedan jobbade den för högtryck hela natten och var alldeles öm i morse. Men efter sovmorgon och frukost så var jag som vanligt igen. Och det kändes bara sååå bra. Vi har varit och handlat lite och just i skrivande stund så står det lite kyckling i lergryta i ugnen. Och jag riktigt längtar efter att få sätta tänderna i maten. Att mat kan smaka så gott. Det har blåst idag också. Vet inte om det klassas som storm precis men blåser gör det. Solen har också visat sig en hel del. För en kort stund sedan så snöade det också. Det ska komma fler byar säger mannen så vi får väl se om vi ialla fall kan få se lite vit gräsmatta. Synd om alla lökarna som redan kommit upp en bit. Men jag har gått här och väntat och väntat i flera månader. Till och med Kattfröken har varit ute en stund idag. Så kallt har det inte varit. När jag fixat allt med mat och fått mig själv i ordning och behövde en paus satte jag mig i min stickfåtölj som jag delar med Kattfröken. Har fått en fantastiskt vackert litet bord bredvid med tassar på och arbetslampa bredvid. Får låta mannen ta en bild någon dag av de vackra tassarna. Så stickade jag en stund på min söta mössa. Ja, jag hoppas den blir så söt som jag hoppas att den ska bli. Jag brukar kunna skryta med att jag stickar väldigt jämt men kullen på mössan har blivit tvärtom. Förstår inte riktigit hur det gick till. Men det kanske jämnar sig, om inte i första tvätten. Jag ska göra ett par pullsvärmare som passar mössan också. Det är en fläta i nederkanten på mössan och flätar längs med pullsvärmarna. Är väldigt svag för flätor.

Inga kommentarer: