onsdag, februari 06, 2008

Betyg i skolan och stickning och virkning.

Idag har det varit en grå dag men ändå behaglig temperatur. På eftermiddagen har jag suttit mest framför datorn. Jobbade tidigt idag. Igår ringde jag efter vikarie för torsdag och fredag. Fick svar först idag efter lunch. Vikarierna var slut så nu hade dom betat av nästa lista. Dom som är outbildade. Det är illa tycker jag men vi får väl se imorgon, det kan ju vara en sympatisk tjej som kommer. Men utbildning gör inte ont. Hörde på TVn att betygen, bokstäverna, ska införas igen. Inte ens jag har någonsin haft bokstavsbetyg. Och ministern tycker att man ska ta honom på allvar. Han säger att A ska inte alla få utan bara vara till de allra bästa eleverna. Det ska löna sig att gå i skolan och anstränga sig lite. Som sagt bara man anstränger sig lite så får man tydligen A i betyg. Är klar med den första av pulsvärmarna. Det gick både fort och var roligt. Jag har ett par gamla pulsvärmare som börjar se ganska slitna ut men de här är lite ”finare”. Så ska jag sy ihop mössan också. Till helgen ska jag åka till Göteborg. Så jag gjorde iordning en handarbetspåse att ta med på tåget. Det fick bli virkning den här gången. Ska bli lite servettringar som ska bli present till min allra bästa vän, kvinnliga, här i Halmstad. Kvinnliga vänner är något som det alltid varit brist på i mitt liv så jag vårdar henne ömt. Jag behövde något litet arbete som går att göra i en trång tågfåtölj. Dessutom något som inte är för kompliserat och behöver 100% koncentration. Svårt att få tag i DMC-garn nr 8 nuför tiden. Försökt hitta på nätet men misslyckats.

Inga kommentarer: