torsdag, januari 24, 2008

Nya projekt och stickmöte.

Idag när jag kom till jobbet så hörde jag mina arbetskamrater diskutera Uppdrag granskning ifrån igår. Det var inte bara jag som var upprörd. Min vackra schal blev klar igår kväll och idag har jag fäst trådarna. Den blev himla fin om jag får säga det själv. Mannen tyckte det också och sa direkt att den vill jag fotografera. Och det får han så klart för då kan jag sätta in en bild på min blogg. Sitter med schalen över axlarna just nu och den blev precis så skön och stor och så klart snygg som jag hade tänkt mig. På lördag ska jag iväg på stickcafé i Falkenberg. Det är ett gäng medlemmar i föreningen Sticka som tänker bilda en lokalförening här nere i Halland. Jag ser väldigt mycket fram emot detta. Började för en stund sedan på nästa stickprojekt. Det ska bli en mössa, med en fläta runt om, av en del restgarn jag har. Så den blir rosa. Inte min färg men en gång i tiden köpte jag det för att sticka en tröja. Hade väl någon slags hjärnsläpp. Tror att det kan räcka till ett par pulsvärmare också och då så klart med flätor. När allt det är klart så ska jag virka. Det ska bli servettringar till några goda vänner. Tänker ge dom ringarna i present. Har fått tag i vitt garn och guldgarn till den ena sorten men ska också ha marinblått, riktigt mörkt marin helst ombré, till de andra. Men det har jag inte fått tag på ännu. Garnbutiker duggar inte tätt i Halmstad.

Inga kommentarer: