onsdag, januari 23, 2008

Ilskan över sakers tillstånd.

Mannen är inte frisk idag heller. Mycket bättre men inte bra. Han verkar kunna sova hur mycket som helst dessa dagar. Min mormor hade 7 barn och hon sa att det gör inte så mycket om alla barnen är sjuka samtidigt bara inte morfar blir förkyld. För då är han döende. Börjar förstå hur hon menade. Men jag älskar honom ändå, min älskade man. Ikväll satt vi och tittade på Uppdrag granskning. Egentligen skulle man inte göra det för man blir bara så arg så man håller på att gå upp i limningen. Ikväll var det bl a om hur polisen gör när man ska avvisa asylsökande. Sekretess gäller tydligen inte för vissa poliser eller är det för asylsökande som det inte gäller? Vad jag förstod så är polisens uppgift att verkställa beslutet/avvisningen. Men vad ska dom då med handlingarna till som dom tydligen får ifrån migrationsverket? Inget i programmet kunde förklara det för mig. Och polisen som inte tyckte han gjort något fel när han lämnat över handlingar som kunde innebära att den asylsökande skulle straffas med piskrapp. Vad är det för fel med sådana straff? Ja, det kan man fråga sig. Kära syster har idag varit och opererat bort en knuta på sin vänstra tumme. Även om man vet att det är en liten sak som ska göras så är det otäckt att tänka på att min lilla syster ska utsättas för det. Själv har jag ju aldrig blivit skuren eller sydd. Tänk att en lillasyster förblir en lillasyster igenom hela livet även om hon är aldrig så vuxen. Orkade inte sticka klart schalen igår kväll som jag planerat. Inte många varv kvar så jag får göra det nu. Medan jag sitter och stickar så arbetar hjärnan febrilt för att beslutet om nästa projekt ska ta form.

Inga kommentarer: