tisdag, januari 22, 2008

En vanlig lite trist tisdag.

Hur kan en helt vanlig dag kännas så jobbig? Idag har det väl inte hänt en enda sak som som inte är det vanliga eller som man kunde förvänta sig. Kan det vara så att det egentligen har varit en ganska trist dag kanske? När jag kom hem idag så var min man inte alls bra. Det verkar som jag dragit hem kräksjukan till honom också. Det har inte hänt ännu, i skrivande stund, men han mår illa och är inte alls i form. Och han som skulle ut med några kompisar och ta en pilsner ikväll. Då är man dålig vill jag säga om man avstår från ett sådant tillfälle. Stackars min älskade man. Tur att inte kattfröken också kan bli smittad. Jag får sätta mig och titta på Plus och sticka klar min schal istället. Då kommer jag att känna mig lite bättre till mods.

2 kommentarer:

LenaL sa...

Hoppas innerligt att ni båda är pigga och krya igen! Det tar verkligen på krafterna, såna där historier.

Eva i Halmstad sa...

Stickningen kurerar det mesta.
Ha de så gott de går,
Eva.