söndag, januari 13, 2008

En slö söndag.

Igår hade vi goda vänner hemma på middag. Det blev en riktig helkväll eller nästan heldag. Det var välplanerat vad vi skulle bjuda på och handlat och klart. Men det är ju en del att pyssla med och är det folk som inte ofta är hemma så vill man ju göra ett gott intryck. Det skulle städas och fixas. På min lott faller det att duka och i matväg är salladen min avdelning. Mest är det mannen som lagar maten i vårt hem. Men till vardags så lagar även jag mat men när vi har gäster så är det mannen. Men oavsett så är det jag som ska fixa salladen. Börjar bli proffs snart. Men vad jag förstår på mina kvinnliga vänner så är det ofta den arbetsfördelningen. Den här gången var det jag som skulle städa också. Ja, dammsuga alltså. Jag är av den uppfattningen att det är Guds straff till människorna, städning. Jag hann inte riktigt med allt, läs stickning. Men jag har tagit igen det idag. Efter disken. Vi hjälptes åt och sedan kunde vi båda göra lite vad vi ville. Jag valde min stickning. I fredags skulle jag för första gången på mitt jobb börja sent. Då försov vi oss. Jag trodde att jag skulle hinna med bussen ändå men det klarade jag inte. När jag väl var klar så blev det 15 minuter innan nästa buss skulle gå. Då satte jag mig med stickningen. Jag fick trots allt en väldigt bra start på dagen.

1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

nuxcHej
Fick du mailet om stickning från falkenberg, de låter väl skoj, jag kör.
Eva.