söndag, januari 27, 2008

En riktig vårdag.


Idag har det varit ljusblå himmel och strålande sol. Visst blåste det en del men det var helt ok. Mannen och jag åkte ner till ”vår” strand, Mellbystrand, och tog oss en långpromenad på stranden. Vi älskar havet båda två så valet är många gånger givet. Stranden var väldigt smal och på stranden låg drivor med hårt skum. Inte många människor såg vi fast det var ganska gott om bilar på parkeringsplatsen. Fick ta av mig vantarna och knäppa upp kappan, så varmt blev det.

Börjar se slutet på mösstickningen. Och nu börjar hjärnan arbeta febrilt på nästa projekt. Vet inte om jag ska ta koftan som jag hittat på Garnstudio förste eller om jag ska ta något annat emellan. Det är inte alltid enkelt att välja. Garn fattas det i varje fall inte. Mannen tyckte det var helt ok om jag köpte nytt garn till koftan bara jag gjorde mig av med motsvarande mängd av det garn jag redan har. Han vet inte vad han pratar om. *ler* Men jag tycker om honom i alla fall.

1 kommentar:

stickkatten sa...

Jag tror alla karlar har lite svårt förstå det här med garn, det är ju alltid bra med ett lager......