måndag, januari 21, 2008

En helg som inte blev som planerat.

Jag åkte till Göteborg i fredags kväll. Skulle hälsa på kära syster och vår pappa. Dessutom skulle vi ta ett ryck i avvecklingen av vårt föräldrahem då pappa har flyttat till äldreboende. Det kändes att röja i mammas och pappas hem och försöka dela upp alla deras saker. Vet inte om det är bra eller dåligt att pappa lever eller om det hade varit bättre om vi hade gjort det här efter att han gått bort. Men verkligheten ser ju ut som den gör. Här i Halmstad har det härjat kräksjuka i flera månader nu. Jag arbetar i förskolan och där har det drabbat många barn men inte personalen. Själv har jag torkat spyor i flera omgångar och även blivit helt nedspydd från topp till tå. Men så är det ju med barn. Hur som helst när kära syster och jag höll på där i lördags eftermiddag tyckte jag att det kändes konstigt. Och så plötsligt så hände det. Jag fick springa till toan. Fram emot midnatt så hade jag kräkts för sista gången och jag somnade helt utmattad. Men i går morse vaknade jag och var normal igen men väldigt mör. Så helgen som skulle bli både en ”jobb”helg och trevlig samvaro blev ingetdera egentligen. Både kära syster och jag kände oss nog ganska besvikna när jag åkte hem till Halmstad igår kväll. Det värsta var nästan att jag inte orkade sticka.

1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

De blir inte alltid som man tänkt sej.
Jag missade julen (av maginfluensan).
Ha de gott,
Eva.