fredag, januari 11, 2008

Bloggfunderingar

Igår kväll var mannen och jag tillsammans med goda vänner och lyssnade på Sven Zetterberg i Getinge. Jag har i flera år väntat på tillfället. Han var precis så briljant som jag förväntade mig att han skulle vara. Mannen var helt lyrisk när vi styrde bilen mot Halmstad igen. Om ni har möjlighet att lyssna på honom, konsert eller cd så missa inte den chansen, ni kommer aldrig att ångra er. Sveriges bäste bluessångare och en sju helsikes bra gitarrist. Jag har gått hela dagen och funderat på vad jag ska skriva i min nya blogg och hur jag ska bygga upp den. Inte helt enkelt för man vill ju imponera lite också på er läsare. Men jag måste låna kamera av mannen så jag kan ta lite bilder på mina stickprojekt till att börja med. Jag har i många år stickat kläder, storlek 1 år, till Röda Korset och för bara några veckor sedan lämnade jag av en hel väska full med byxor och koftor med mössor. Men tror ni att jag hade kommit ihåg att fota dom innan jag lämnade dom ifrån mig? Så rätt så. Dom kommer ni alltså aldrig att få se. Just nu håller jag på med en ny schal. En enkel vardagsschal för att ha på mig när jag sitter och stickar. Stickar på tvären. Precis innan gjorde jag en slipover till mig själv. Den blev jag så himla nöjd med. Den är gjord i ett ulligt garn i ljusblått som jag hade ett par nystan kvar av, alltså restgarn. Innan dess gjorde jag en halsduk till mig själv av ett par andra restgarnsnystan. Behövde en varm, skön och mjuk halsduk till vardags. Fick för mig att jag skulle sticka ett par handledsvärmare för jag har problem med mina händer. Känns bättre när jag håller dom varma. Men jag kunde inte hitta mina strumpstickor, försvunnit i flytten. Stickade därför ett par mycket enkla på vanliga stickor och sydde ihop dom. Också restgarner. Förra veckan hittade jag strumpstickorna. Har nog mer sådant restgarn kvar. Funderar på en mössa i samma garn. Men dit har jag inte kommit ännu.

2 kommentarer:

Lena sa...

Så roligt att ni blev nöjda! Visst är det kul att komma ut på något sånt ibland.

Ser fram emot att du ska börja ta lite bilder på det du gör, och visa för oss.

Ha det så gott i helgen!

Eva i Halmstad sa...

Ja de skabli roligt att se vad du gör.
Eva.